Tuesday, September 23, 2008

TANYA FEVER!!
我们来学华语!

u know... i regretted not studying hard during my chinese classes... somehow i just love all the CHINESE songs... lyrics for all the songs are DAMM NICE.... if u are a chinese yet dun understand chinese... TOO BAD! u can just enjoy all the lousy english cheesy pop songs... meanwhile for the rest... i posted 5 of her songs from her HELLO & GOODBYE album... wa its just damm nice... and this is the reason why TANYA WON THE GOLDEN MELODY AWARD OK! even yan zi lose to her can! and its her 2nd time getting the award... and on top of that... she been in the music industry for 11yrs... its exactly the duration of me n grace's friendship.... that time we were watching chn 5 and they were showing tanya chua - my colour tv set hahah we just laugh n sing the song... hahaha so funny... yeah so i hope u all will love tanya as much as i do :)


我的青春 
也不是没伤痕
是明白爱是信仰的延伸
什么特征 
人缘还是眼神
也不会预知爱不爱的可能
保持单身 
忍不住又沉沦 兜着圈子来去又是苦等
人的一生
 感情是旋转门
转到了最后真心的就不分
有过竞争 
有过牺牲 
被爱筛选过程
学会认真
 学会忠诚
 适者才能生存
懂得永恒
 得要我们 
进化成更好的人



*其实很简单 其实很自然
两个人的爱由两人分担
其实并不难 是你太悲观
隔着一道墙不跟谁分享
不想让你为难
你不再需要给我个答案 *
#我想你是爱我的
我猜你也舍不得
但是怎么说 总觉得
我们之间留了太多空白格
也许你不是我的
爱你却又该割舍
分开或许是选择
但它也可能是我们的缘份 #

repeat *##


我只能低着头发呆
让回忆渗透脑袋 渐渐变空白
我把它当做个意外
但内心还想不开
因为我明白 其实你都还在
我想起了你给我的感动
想起我们之间的温柔
我想起了我们第一次牵手
我闭上眼 想起当时你许下的承诺
把你整个心都叫给我
然而到后来我什么都没有
当你离开的时候
我可以当作已释怀
他对我也算关怀 他看不出来
我知道这样不应该
在他身上找依赖
算不算是种出卖 因为你一直在
我想起了你给我的感动
想起我们之间的温柔
我想起了我们第一次牵手
我闭上眼 想起当时你许下的承诺
把你整个心都叫给我
然而到后来我什么都没有
当你离开的时候
我想起了你给我的感动
想起我们之间的温柔
我想起了我们第一次牵手
我闭上眼 想起当时你许下的承诺
把你整个心都叫给我
然而到后来我什么都没有
越是没用力 越是心痛
我想起了你给我的感动
想起我们之间的温柔
我想起了我们第一次牵手
我闭上眼 想起当时你许下的承诺
把你整个心都叫给我
然而到后来我什么都没有
当你离开的时候


提起所有对你的思念
把思念推进个黑暗的房间
房间就在厨房的后面
没人会发现

烟不离手把自己灌醉
醉醒过后笑自己有多狼狈
泡的咖啡有苦的滋味
我睁开了眼
忘记你是谁

让风筝自由干脆剪断了线
让他忘了天空随风而飞
越飞越高直到看不见
像电影里的画面

这样也许能让我好过一些
把你当作风筝随风而飞
越飞越高直到无所谓
我剪断了线
不再对你怀念


要风筝自由干脆剪断了线
让他忘了天空随风而飞
越飞越高直到看不见
像电影里的画面

这样也许能让我好过一些
把你当作风筝在随风而飞
OH飞到哪里我无所谓
我剪断了线
不再对你怀念

爱总是让人心碎
让我无法入睡
我又忍不住走进了房间
我闭上了眼
又被思念包围



总是全力以赴
保持日复一日的温度
多少有帮助
绕过爱你的路
就让回忆孤独
幻想拆穿 在加速
爱不爱 我心里有数
如果你爱着我 而我也爱着你
结果还是有段 跨不过的距离
这时离开 还依然美丽
如果说我爱着你 而你却比较爱自己
我想那就不是 我的问题
那不过是 人与人的关系
Ye .....
总是全力以赴
保持日复一日的温度
多少有帮助
绕过爱你的路
就让回忆孤独
幻想拆穿 在加速
爱不爱 我心里有数
如果你爱着我 而我也爱着你
结果还是有段 跨不过的距离
这时离开 还依然美丽
如果说我爱着你 而你却比较爱自己
我想那就不是 我的问题
那不过是 人与人的关系
如果你爱着我 而我也爱着你
结果还是有段 跨不过的距离
这时离开 还依然美丽
如果说我爱着你 而你却比较爱自己
我想那就不是 我的问题
那不过是 人与人的关系
我想那就不是 我的问题
那不过是 人与人的关系
啊...
嗯...
蔡健雅 - 如果你爱我

Last of all..... my current blog song... Is it over now?

is it over now
do we really have to say goodbye
does it mean that we can't talk anymore
cos I still love you so
cos I didn't mean to break your heart
if only you knew why I had to let you go

is it over now
feels like it's the end of the world
I don't really wanna try to get over you
cos still see your face
feel your breath everywhere I go
don't think I'll ever find someone just like you

I thought we could last
be together forever
but we didn't last
we sure did put up a fight
now it hurts so bad
with you out of my life
cos still see your face
feel your breath everywhere I go
don't think I'll ever find someone just like you

I thought we could last
be together forever
but we didn't last
we sure did put up a fight
now it hurts so bad
with you out of my life
is it really over now

Guess it's over now
cos I'm sitting here all alone
someone is knocking but it won't be you at my door
letting go is never easy
I've been learning it the hard way
I've been counting every minute and second
since the day you left

-Enjoy-

No comments:

EruPIC